Naudinga
6 --- 16
Alyva privalo užtikrinti variklio funkcionalumą ir šiandieniniame variklio kūrimo bei tobulinimo pasaulyje jau tapo jo konstrukcijos elementu. Šiuolaikinei variklinei alyva yra keliama labai daug reikalavimų:
Viena iš svarbiausių alyvos charakteristikų yra jos klampumas, kuris yra suprantamas kaip skysčio vidinis pasipriešinimas tekėjimui. Visi žino, kad alyvos klampumas priklauso nuo temperatūros, todėl tepimo priemonių gamintojai sieka sukurti kuo stabilesnio klampumo alyvą, nes tai padeda geriau užtikrinti daugumą iš keliamų reikalavimų:
Mobil 1 technologija | Mineralinės alyvos technologija |
Mobil 1 technologija | Mineralinės alyvos technologija |
Akivaizdu, kad geriausiai šiuos reikalavimus tenkina visiškai sintetinės alyvos, nes pati sintetinė bazinė alyva ar jų mišinys turi puikias ir, svarbiausia, ilgaamžes klampumo charakteristikas tiek žemoje, tiek aukštoje temperatūroje. Net ir būdamos tos pačios SAE klampumo klasės, skirtingos alyvos skiriasi ne tik klampumo charakteristikomis leistinose ribose, bet ir savo kokybe (SAE nėra kokybės klasifikacija), todėl pigesnė alyva dar nereiškia mažesnių visų variklio ir jo priedų eksploatavimo bei degalų sąnaudų.
Pagrindinis kokybės garantas – bazinė alyva, todėl, nepaisant kiek ir kokių priedų naudojama, niekada tepimo alyva nebus aukštesnės kokybės už savo bazinę alyvą.
Nauji vožtuvų dangteliai | Su Mobil 1 alyva | Su įprasta alyva |
Taigi, tada kai rinksitės alyvą savo automobiliui, pagalvokite kokį Jūs norėtumėte matyti variklio vožtuvų dangtelį po 100 000 km ridos?
Visada atsižvelkite į automobilio gamintojo reikalavimus ir rekomendacijas variklinei alyvai!