Naudinga
6 --- 16
Klausimas: Kodėl rinkoje yra tiek daug kondicionavimo (A/C) sistemų alyvų?
Atsakymas: Monrealio Protokolo direktyva sustabdė R-12 šaldymo agento naudojimą ir buvo pradėtas gaminti neardantis ozono agentas R-134a. Tuomet atsirado kelios nuomonės kuri alyva yra tinkamesnė naudojimui su R-134a. Daugeliui kompanijų tai suteikė naujų komercinių galimybių rinkoje.
Klausimas: Jei jų tiek daug, kurią A/C alyvą man pasirinkti?
Atsakymas: Teisingas sprendimas gali būti priimtas tik atsižvelgus į alyvos kokybę. Variklių alyvų gamintojai privalo laikytis griežtų reikalavimų, tačiau nėra jokių standartų, skirtų A/C alyvoms. Rinkoje esančios A/C alyvos skiriasi sekančiais požymiais:
„ExxonMobil“ alyvos yra gaminamos naudojant nuosavas, patentuotas technologijas, bazines alyvas ir priedus. Jų kokybę garantuoja tyrimai laboratorijose, bandymai veikiančiose sistemose bei įrangos gamintojų suteikti patvirtinimai.
Klausimas: Kokio klampumo A/C alyvą aš turėčiau naudoti?
Atsakymas: Reikalingą klampumą nustato transporto priemonės ar kompresoriaus gamintojas. Pasirenkant tinkamą alyvą ir jos klampumą vadovaukitės naudojimo vadove ar automobilio kompresoriaus specifikacijų lentelėje pateikiama informacija.
Klausimas: Kaip žinoti kokio tipo A/C alyvą, poliolesterio (POE) ar polialkilenglikolio (PAG), privaloma naudoti?
Atsakymas: Kiekvienas automobilis ir jo kondicionavimo sistema yra suprojektuota specifinei alyvai. Jeigu sistemoje prieš tai buvo naudojama R-12, tai vietoje mineralinės alyvos turi būti naudojama esterio (POE) bazės alyva. Esterio alyva maišosi su R-134a šaldymo medžiaga, o taip pat ir su mineralinės alyvos likučiais.
Jei jūs aptarnaujate transporto priemonę, kuri jau nuo pradžių naudoja R-134a šaldymo medžiagą, tuomet naudokite polialkilenglikolio (PAG) tipo alyvą. Neužmirškite pasitikslinti reikalavimų alyvos klampumui ir kiekiui.
Klausimas: Kokia A/C alyva gali būti naudojama sistemos papildymui, jeigu reikia nedidelio jos kiekio?
Atsakymas: Tai, taip pat, priklauso nuo to ar vyko šaldymo medžiagos R-12 pakeitimas į R-134a ar nuo pradžių yra naujama R-134a. Jei buvo atliktas pakeitimas, tuomet reikėtų naudoti esterio bazės alyvą, jeigu visą laiką yra naudojama R-134a šaldymo medžiaga, tuomet sistemą papildykite vidutinio klampumo PAG alyva.
Klausimas: Ar yra "universali" A/C alyva, kuri gali būti tinkama bet kuriai sistemai?
Atsakymas: Ne. Kai kurie gamintojai gali rekomenduoti naudoti vieną A/C alyvą, bet mes rekomenduojame sekančiai:
Nėra jokios garantijos, kad „universali“ kondicionierių alyva vienodai puikiai veiks visose galimo panaudojimo sąlygose.
Klausimas: Ar galima maišyti A/C alyvas, jei aš neturiu pakankamai vieno ar kito produkto?
Atsakymas: Mes to nerekomenduojame. Jei jūs abejojate dėl to, kokia alyva ar jos tipas gali būti transporto priemonės sistemoje – praplaukite sistemą ir užpildykite ją gamintojo rekomenduojama alyva.
Klausimas: Ar aš privalau naudoti tik tam tikro prekės ženklo, pavyzdžiui GM, Ford, Nippondenso, Sanden ir t.t., A/C alyvą?
Atsakymas: Ne. Galite naudoti žinomo tepimo produktų gamintojo aukštos kokybės alyvą skirtą A/C sistemai. Paprastai „originalios“ tam tikrų prekinių ženklų alyvos yra ne kas kita, o tokių gamintojų kaip „ExxonMobil“ produkcija.
Klausimas: Kokią įtaką kompresoriaus tepimui gali turėti plovimo skysčio likučiai po A/C sistemos plovimo?
Atsakymas: Atsakant į šį klausimą reikia užduoti daugiau klausimų. Pirma, kokio tipo plovimo skystis buvo naudojamas, alyvos ar tirpiklio? Antra, kiek plovimo skysčio liko A/C sistemoje?
Jeigu tai buvo alyvos tipo plovimo skystis ir likutis yra nedidelis, atsakymas yra aiškus. Bet koks plovimo skysčio likutis ištirps A/C alyvoje, todėl labai svarbu, kad dėl to nenukentėtų kompresoriaus tepimas. Abiem atvejais yra labai svarbu laikytis sistemos plovimo instrukcijų ir kruopščiai pašalinti iš sistemos visus galimus ploviklio likučius, apsaugant naują alyvą nuo klampumo ir šilumos apykaitos savybių praradimo.
Klausimas: Kaip galima nustatyti, kad sistemos ar komponento gedimas susijęs su alyvos problema?
Atsakymas: Paprastai, išskyrus tada kai A/C sistema remonto metu nebuvo tinkamai užpildyta alyva, tiksliai sužinoti yra labai sudėtinga. Apskritai geriausia palikti tyrimą komponentų gamintojui. Technikai privalo tinkamai atlikti savo darbą iš pirmo karto. Įsitikinkite, kad problemos priežastis nustatyta ir pašalinta remonto metu. Praplaukite sistemą ir pakeiskite komponentus, kurie nebuvo tinkamai išplauti. Visada naudokite žinomo gamintojo aukštos kokybės, tinkamo tipo ir klampumo alyvą. Pakartotinis remontas nebūtų džiaugsminga situacija bet kam.
Daugiau informacijos apie oro kondiciuonierių alyvas, A/C (Air conditioning) galite gauti: info@xom.lt